لینک درونی بین محتوای بلاگ
لینک درونی بین مقالات بلاگ در اکثر سایتها انجام نمیشود. این کار بسیار ساده است، اما فواید سئوی زیادی به همراه داشته و بازدیدکننده را متقاعد میکند تا محتوای وبسایت را کامل بررسی کند. اگر در حال حاضر چنین کاری را انجام ندادهاید، بهتر است همین الان دست به کار شوید.
لینک درونی به مقالات بلاگ، باعث نشان دادن قدرت و اقتدرا صفحات شما و همین طور محتوای جدید خواهد شد. محتوای مرتبط در وبسایت را به هم لینک دهید تا بازدیدکننده تشویق شود در سایت باقی مانده و سایر محتوای شما را نیز مطالعه کنید. اگر متن انکور توضیح دهنده دارید، میتوانید در هر صفحه از آن استفاده کنید. این کار باعث کاهش آمار پرش شده و احتمال انجام عملکرد دلخواه توسط بازدیدکننده را افزایش میدهد.
کلمات کلیدی طولانی را هدف بگیرید – بر روی حجم جستجو تمرکز نکنید.
من وبسایتهای زیادی را مشاهده کردهام که کلمات کلیدی اشتباه را هدف گرفتهاند. نه تنها پول خود را با هدف گرفتن کلمات کلیدی که توانایی رتبه آوردن ندارند، هدر میدهند، بلکه زمان آنها میتوانست صرف کسب سرنخهای فروش و تجارتهای بهتر شود. مشاهده چنین چیزی ناراحت کننده است، اما بسیاری شرکتهای سئو به سادگی کلمات کلید با حجم بالا را هدف میگیرند.
بعضی از وبسایت شرکتهای قضایی که من بررسی کردهام، کلمات کلیدی عمومی مانند “وکیل” و “شرکت قضایی” را هدف گرفته بودند. آیا یک شرکت کوچک در اوستین تگزارس میتواند در این کلمات عمومی رتبه بیاورد؟ نه، و حتی اگر رتبه اول را بیاورند، چند نفر در محدوده اوستین چنین چیزی را جستجو میکنند؟ مطمئن تعداد کمی افراد.
حتما کلمه کلیدی را هدف بگیرید که برای شما ترافیک واجد شرایط به همراه دارد. این شرکتها با هدف گرفتن عباراتی مثل “وکیل صدمات شخصی اوستین” بهتر عمل میکردند زیرا هم در این عبارت کلیدی رتبه آورده و هم ترافیک واجد شرایط را جذب میکردند.
در شبکههای اجتماعی حضور داشته و کاری کنید که به راحتی پیدا شوید
شبکه اجتماعی در تمام اینترنت وجود داشته و تقریبا هر کسی با آن در ارتباط است، مخصوصا فیس بوک و تویتر. من میدانم که گوگل دوست دارد افراد باور کنند گوگل+ فعال و موفق است، اما آیا شما کسی خارج از صنعت سئو و بازاریابی را می-شناسید که از این شبکه اجتماعی استفاده کند؟
من، به مشتریانم توسعه میکنم تا توجه بیشتری به دو شبکه موفق فیسبوک و تویتر داشته باشند تا انرژی خود را صرف شبکههای غیرفعال کنند. از تمام وبسایتهایی که من بررسی کردهام، اکثر آنها پروفایلهای اجتماعی خود را تنظیم کردهاند، اما از آنها استفاده نکرده و حتی به وبسایت خود لینک نشدهاند. پروفایل فیسبوک و تویتر شما باید متمایز بوده و طراحی شما طوری باشد که لینک این شبکهها مشخص باشند.
محتوای تازه منتشر کنید
شما باید وبسایت خود را با محتوای تازه و به طور منظم، آپدیت کنید. اول، اینکه چنین کاری سیگنالی از اقتدار و کیفیت به موتورهای جستجو ارسال میکند. دوما، بازدیدکنندگان وبسایت موضوع جدید برای بررسی کردن دوباره سایت شما را دارند. اگر آنها بازدیدکننده دوباره به سایت آمده و محتوای یکسان را مشاهده کند، علاقه خود را از دست داده و وبسایت دیگری را پیدا خواهند کرد که تازه است. همین طور، شما محتوای تازه را میتوانید در شبکههای اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید تا پیروان آنها را نیز فعال نگه دارید. اما شما باید مشخص کنید که زمان منظم انتشار محتوا –روزانه، هفتگی و ماهانه – در نیچ شما چقدر است.
از فیلمهای توضیح دهنده استفاده کنید
بعضی اوقات، به سختی میتوانید پیام را با متن انتقال دهید. یک فیلم توضیح دهنده میتواند پیامی را به بازدیدکنندگان بیان کند که توجه آنها را جلب کرده و پیشنهادات شما راحتتر بیان شود. این فیلم میتواند باعث ایجاد سر نخ فروش و یا حتی فروش شود. بسیاری از وبسایتها از فیلم استفاده میکنند و به راحتی میتوان بین فیلم با کیفیت و یک قالب سرسرانه تمایز ایجاد کرد. حتی اگر چند هزار دلار پول ندارید تا بتوانید فیلم حرفهای بسازید، میتوانید با یک دوربین موبایل یا دستی ساده نیز فیلمی با محتوای مناسب بسازید.
کیفیت مهمتر از کمیت است – خدمات سئو 199 دلاری وجود ندارد.
من تعداد زیادی وبسایت دیدهام که پروفایل لینک آنها اسپم بوده است. جالب است که چه تعداد شرکت قضایی با میلیونها دلار درآمد حاضر شده بودند خدمات سئو با نصف قیمت را انتخاب کنند. متاسفم، ولی با صرف چند صد دلار در ماه نمیتوانید خدمات سئوی مناسبی را استخدام کنید. ممکن است چندین نفر چنین ادعایی را داشته باشند، اما خدمات و محتوای آنها کم کیفیت بوده و بدون پرداخت قیمت مناسب، نمیتوانید نتیجه مناسب را دریافت کنید. همین طور استفاده از خدمات ارزانتر میتواند به معنای جریمه شدن و پرداخت هزینه بیشتر برای اصلاح جریمه نیز باشد.
از نظرات استفاده کرده و آنها را تشویق کنید.
در پایان هر مقاله بلاگ که منتشر میکنید، یک سوال مطرح کرده تا افراد به آن جواب داده و بحث در بخش نظرات شروع شود. همیشه بخش نظرات را بررسی کرده و به سوالات و نظرات جواب دهید. نظرات میتوانند چندین هدف داشته باشند/ شما میتوانید تفکر خوانندگان در مورد محتوا را تشخیص دهید و در نتیجه میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه به تماس گرفتن از طریق تلفن ندارند، اما میتوانند پس از خواندن مطلب در بخش نظرات، اطلاعات بیشتر را درخواست کنند. پاسخ دادن به نظرات نیز باعث میشود افراد برگشته تا پاسخ شما را مشاهده کنند و بنابراین ترافیک سایت افزایش پیدا خواهد کرد.
از انتشار دوباره محتوای خودداری کنید.
وقتی در مورد محتوای تکراری در سئو صحبت میکنیم، معمولا منظورمان سایتهای اسکرپر و اسپمی است که محتوا را دزدیده و در سایت خود قرار میدهد. من طی سالها بررسی سایت با چنین چیزی مواجه نشدم، اما شرکتهای زیادی وجود داشتند که خودشان محتوای خود را دوباره منتشر کرده بودند. این کار از انتشار یک خبرنامه تکراری تا محتوا متفاوت بود. آنها نمیدانستند که این کار اشتباه محسوب میشود. پس بهتر است محتوای “تکراری” غیرعمدی را نیز بررسی کنید.
نقشه سایت را مشخص کنید – و به GWT و آنالیتیکز ارتباط دهید
بعضی اوقات، مسئلهای ساده مثل نقشه سایت XML و ارتباط دادن آن به گوگل وب مستر تولز و آنالیتیکز فراموش میشوند. نقشه سایت XML، قابلیت مشاهده شدن وبسایت را افزایش داده و هیچ دلیلی برای عدم انجام این کار وجود ندارد. گوگل آنالیتیکز و وب مستر تولز اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار شما قرار داده که باید هر روز آنها را بررسی کنید. آنالیتیکز میتواند به شما در درک فعالیت بازددیکنندگان در وبسایتتان کمک کرده و وب مستر تلوز میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی هدف را انتخاب کرده و مشکلات آن را تشخیص دهید.
نویسنده : ابوالفضل دانش – سئوتک www.seotech.ir
تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2015
موضوع : article • آموزش سئو • بازاریابی الکترونیک • مقالات سئو