اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای پیاده سازی ماهیت یک برند به طور تصویری است. یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است و به همین دلیل بستر مناسبی برای تبلیغات و افزایش مشتریان برای کسب و کارها میباشد. با توجه به دسترسی آسان و فعال بودن این شبکه قدرتمند و پر طرفدار شاهد حضور کاربران ایرانی بسیار زیاد و همچنین شرکتها و سازمانهای ایرانی در این شبکه اجتماعی هستیم بطوریکه سازمانهای دولتی، بانکها و مراکز درمانی و عمومی دولتی و خصوصی و همچنین افراد مشهور بسیاری در اینستاگرام دیده می شوند….
چرا باید از اینستاگرام استفاده کنید؟
کلمه Marketing (بازاریابی) را در اینستاگرام جستجو کنید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. زمانی که می خواهید استراتژی بازاریابی تان را ایجاد کنید، این پلتفرم عالی را فراموش نکنید. زمانی که اینستاگرام آغاز به کار کرد، تنها برای ارسال پست های شخصی کاربرد داشت. ارزش بازاریابی نداشت و برای اهداف بازاریابی استفاده نمی شد. به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه می توان از اینستاگرام به منظور بازاریابی استفاده کرد.
با این حال، اینستاگرام در سال های اخیر نشان داده که پلتفرم کارآمدی برای بازاریاب هست. شما مخاطبین جدیدی دارید و به شیوه ای که دوست دارند بازاریابی می کنید: بصری (عکس) و پیامی کوتاه امروز استفاده از اینستاگرام توسط شرکت ها افزایش یافته است. اینستاگرام میلیون ها کاربر دارد. این پلتفرم به موقعیتی مناسب برای برندها تبدیل شده است تا پیام های سریع و عکس های شان را به مخاطبین شان بدهند.
در این جا پنج روش برای استفاده از اینستاگرام برای دستیابی به اهداف بازاریابی ذکر شده است.
از اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به دست آورید
اینستاگرم هم در سیستم عامل اندروید و هم در iOS موجود است، اما اکنون بازاریاب ها این موقعیت را دارند که در دستگاه های دیگری نیز از اینستاگرام استفاده کنند. کاربران منتظر بودند که اینستاگرام علاوه بر اپلیکیشن به صورت وب سایت نیز ظاهر شود. عکس های اینستاگرام نمایش بهتری از شرکت تان به مخاطب عرضه می کند. از این وسیله استفاده کنید تا از طریق عکس داستان برند شرکت تان را به مخاطبان عرضه کنید.
آیا می دانید اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد؟
یافته ها نشان می دهد که نام های تجاری برتر در اینستاگرام میزان مشارکت 4.21 درصدی برای هر دنبال کننده را به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که دنبال کنندگان اینستاگرام 58 برابر فیسبوک و 120 برابر توئیتر به فعالیت و تعامل خواهند پرداخت.
با توجه به موارد فوق میتوان به اهمیت این شبکه اجتماعی پی برد و با انجام روشهای بازاریابی تخصصی به راحتی نتایج خوبی را کسب کرد.
با ایجاد هشتگ اختصاصی ومناسب وبا ترغیب افراد در اینستاگرام بازدید و فروش خود را افزایش دهید. شما می توانید هشتگ های مرتبط را بیابید و کاربرانی را که در پی محصولات وبرند شما هستند را دنبال کنید. همچنین کسانی که دنبال کنندگان فراوانی دارند و به طور منظم به تعامل در اینستاگرام می پردازند هم گزینه های مناسبی به نظر می آیند.
بدون مراجعه به شبکههای فیسبوک، توییتر، فلیکر و… میتوانید آنها را با اینترنت ایران و از طریق اینستاگرام بروز رسانی کنید.
از محصولات و خدمات خود در هر تصویر به گونه ای استفاده کنید که مخاطبین را علاقمند کند. جذابیت طرح وتصویر شما نکته بسیار قابل توجه برای جذب دنبال کنندگان شماست.
آیا می دانید حتی بانکهای خصوصی و دولتی در اینستاگرام فعال هستند؟
آیا می دانید شخصیتهای معروف ایرانی در اینستاگرام در حال برند سازی شخصی هستند؟
آیا می دانید صدها فروش آنلاین روزانه از طریق شبکه اینستاگرام در ایران انجام میشود؟
آیا می دانید میلیونها ایرانی در شبکه اجتماعی فعال هستند و روزانه به اینستاگرام چند بار سر میزنند؟
با توجه به موارد فوق میتوان به اهمیت این شبکه اجتماعی پی برد و با انجام روشهای بازاریابی تخصصی که توانسته نتایج خوبی را برای شرکتها و افراد زیادی به ارمغان آورده است به راحتی نتایج خوبی را کسب کرد.
دریافت مشاوره و ثبت سفارش 09128723393