چگونه مطالب قدیمی تان می توانند به سئو کمک کنند؟
همانطور که حجم محتوا در اینترنت رو به افزایش است نرخ بهره بردن از آن نیز سخت تر و سخت تر می شود. با این حال، ناشران و برندهای مختلف در حال سرمایه گذاری برای ساخت صفحات جدید هستند. برای مثال، واشنگتن پست هر روز 1200 مطلب جدید منتشر می کند و 500 مقاله توسط تیم تحریریه آن تهیه می شود. در سراسر وب، بر اساس برآورد هایی از آمار اینترنت شده است، روزانه 4.3 میلیون پست وبلاگ منتشر می شود.
با شلوغ شدن و افزایش ترافیک اینترنت، دسترسی به مطالب مفید و مورد نظر سخت تر شده است. نتایج جستجو در گوگل بر اساس مدت جستجو، منطقه جغرافیایی کاربر و دستگاه و نتایج جستجو حاصل از کسب درآمد گوگل متغیر است. با این حال، رسانه های اجتماعی ترافیک بیشتری در جستجوی محتوای صفحات را دربر دارند. مطالعه ای که اخیرا انجام شد نشان داد که 74 درصد مقالات جدید در همان روز در نتایج جستجو قرار خواهند گرفت و 26 درصد در روز دیگر در نتایج مشاهده خواهند شد.
بروز رسانی و ارتقاء
صرف زمان برای بررسی معیار عملکرد صفحات شما مربوط به گذشته است. به این ترتیب صفحات نیز به توجه شما نیاز دارند. صرف زمان برای بروزرسانی نقاط اصلی محتوای شما منعکس کننده آخرین گرایش و اطلاعات است. جستجودر کلمات کلیدی طولانی دم (long-tail) و استفاده از عبارات خودمانی در محتوا این اطمینان را حاصل می کند که شانس اینکه گوگل صفحات شما را به رسمیت بشناسد بیشتر خواهد شد.
اضافه کردن تصاویر و سرتیتر خواننده را دعوت به خواندن صفحه می کند. الگوریتم های گوگل به نفع حوزه هایی هستند که به طور مداوم در حال بروزرسانی محتوای خود می باشند. برای اینکه بدون به خطر انداختن منافع اصلی خود مطالب تان را بروزرسانی کنید اطمینان حاصل کنید که نسخه جدید URL در همان صفحه قدیمی باشد. در آزمایشی که اخیرا انجام شد استفاده از این تاکتیک قدرتمند باعث شد که ترافیک سایت 66 درصد افزایش یابد.
انطباق محتوا، رتبه بندی سایت شما را خواهد کشت
گوگل برای محتواهای تکراری مجازات شدیدی قائل می شود، بنابراین قطعا شما نمی توانید برای ایجاد یک پست جدید در وبلاگ یا قسمتی از سایت دقیقا همان مطلب را که در جاهای دیگر نیز وجود دارد کپی کنید. با این حال محتویات منطبق، به ویژه زمانیکه نسخه اصلی شامل تگ های متعارف باشد برای سئو سایت شما خطرناک است.
مطمئنا گوگل به اندازه کافی هوشمند است که بتواند قدیمی ترین محتوا را تشخیص داده و از دیگر نمونه های کپی شده چشم پوشی کند. فرمت های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها در مطالب خود استفاده کنید. برای مثال در صورتیکه بخشی از سایت دارای مطالب سنگینی است می توانید از یک ویدیو، داده نما، اسلاید یا پادکست استفاده کنید.
راه های زیادی برای به حداکثر رساندن رد پای دیجیتالی و رسیدن به مخاطبان جدید وجود دارد. پادکست در این زمینه قدرتمند است. همچنین با ابزارهای جدیدی مانند لنگر به راحتی می توانید محتویات را ضبط کرده و با دیگران به اشتراک بزارید تا مخاطبین شما افزایش یابند.
تاریخ انتشار : 19 آگوست 2016
موضوع : آموزش سئو • افزایش ترافیک • بازاریابی الکترونیک • مقالات سئو