سئـوتک

معتبرترین مرکز خدمات سئو در ایــران

Professional Electronic Marketing Agency

با ما تماس بگیرید ( 10 خط ویژه )

عوامل رتبه بندی و تعامل اجتماعی در سئو – قسمت اول

18 عامل رتبه بندی و تعامل اجتماعی که نباید نادیده بگیرید

راهنماهای زیادی در مورد سئو وجود دارد، اما واقعیت این است که بسیاری از این راهنماها قدیمی بوده و یا توصیه ­های اشتباه دارند. طی چند ماه گذشته، من وب­سایتهای زیادی را برای شرکتهای قانونی در کشور حسابرسی کرده­ام. من تصمیم گرفتم 18 عامل را بیان کنم، که بسیاری از افراد به سادگی نادیده گرفته و یا یادتان می­رود آنها را اجرا کنید.

بهینه سازی تگ عنوان مناسب

جالب است که چند وب­سایت هنوز تعداد زیادی کلمه کلیدی در تگ عنوان قرار می­دهند. برای مثال، من وب­سایت یک شرکت قضایی را حسابرسی می­کردم و تگ عنوان دارای بیش از حد 6 کلمه کلیدی متفاوت بود. این باعث شده بود رتبه سایت کاهش پیدا کند. عبارت “Bankruptcy Lawyer یا وکیل ورشکستگی” در تگ عنوان به دفعات تکرار شده بود.

از عنوانی استفاده کنید که منطقی بوده و تنها از کلمه کلید هدفمند به صورت طبیعی استفاده کنید. همین طور بهتر است عنوانی را بنویسید که ترافیک را جذب کرده و وسوسه می­کند تا بر روی آن، در بین نتایج متفاوت کلیک کند. رتبه بندی تنها بخشی از اهداف ماست، ما باید کاری کنیم افراد واقعی نیز بر روی عنوان کلیک کنند.

بهینه سازی توضیح با هدف آمار کلیک میانی

توضیحات شما باید با یک هدف در ذهن نوشته شوند، و آن باید انجام کاری باشد که کلیک میانی ترافیک افزایش پیدا کند. توضیحات شما در رتبه آوردن هیچ ارزشی ندارد، اما می­تواند باعث افزایش آمار کلیک­های میانی شما باشد.

یک توضیح خوب راه حلی را برای مشکلی ارائه می­کند که فرد در موتور جستجو گزارش کرده است. برای مثال، اگر کسی جستجو می­کند زیرا می­خواهد “یک ویجت بخرد” و توضیح شما می­تواند او را متقاعد به خرید کند.

ساختار URL آشنا با سئو

من طرفدار استفاده از صفحه یا عنوان مقاله به عنوان ساختار URL است، زیرا ظاهر بسیار زیبایی دارد و معمولا باعث می­شود کلمه کلیدی هدف در URL نیز قرار بگیرد.

به نظر شما کدامیک عملکرد بهتری خواهد داشت؟

yoursite.com/10/30/14/sdffuhkoiaiofuhsdfkj.html; or

yoursite.com/the-post-title-that-includes-your-keyword

نه تنها عنوان URL برای سئو مناسب­تر است، بلکه ظاهر بهتری نیز دارد. اگر شما از وردپرس استفاده می­کنید، سریعا می­توانید ساختار URL را در تنظیمات عمومی و Permalink Structure تغییر دهید. گزینه Post Name را انتخاب کرده و می­توانید URL آشنا با سئوی خود را در مقالات و صفحات قرار دهید.

هدینگ و ساب هدینگ خوانا

محتوای شما باید هدینگ و ساب هدینگ متمایز از متن داشته باشد و نکات اصلی و ویژه را به خواننده نشان دهد. صبر کنید، یعنی چه؟ اکثر بازدیدکنندگان وب­سایت در هر صورت تمام محتوای شما را نخواهند خواند. آنها می­خواهند سریعا از آن عبور کنند، مخصوصا اگر محتوای طولانی داشته باشید.

موتورهای جستجو نیز به H1 و H2 شما توجه می­کنند، پس بهتر است هدینگ را رعایت کنید. یادتان باشد که اول برای خوانندگان بنویسید، سپس به فکر سئو باشید. در این مورد رعایت H1 و H2 صحیح برای سئو و کاربران مفید خواهد بود.

تنها از متن استفاده نکنید

اکثر محتوای وب­سایت متن است. متوسط مصرف کنندگان هر روز با متن خسته کننده روبرو می­شوند، اما راه حل ما برای جلب توجه این افراد چیست؟ شما می­­توانید از رسانه­های دیگر نیز استفاده کنید.

فیلم و اینفوگرافیک دو گزینه عالی هستند. من چندین مشتری شرکت قانونی داشتم. من برای آنها چندین فیلم را هر هفته در مورد سوالات رایج مشتریان آنها ساختم. همین طور این کار باعث افزایش شخصیت شرکت شده و می­تواند رابطه بین مشتری و وکیل را قبل از حتی صحبت رو در رو ایجاد کند. فیلم برای اثربخشی نباید طولانی باشد. این شرکت فیلمهای 3 دقیقه­ای منتشر می­کند. همین طور فیلم با آی­فون جدید گرفته شده است، و بنابراین به هزینه زیادی نیاز ندارد.

از افراد در کلمات کلیدی خودداری کنید

افراد در کلمه کلیدی و تمرکز کردن بر چگالی بیشتر کلمه کلیدی در گذشته اثربخشی داشت. وب­سایتهای زیادی وجود دارند که محتوای پر از کلمه کلیدی بوده و جالب است که هنوز جریمه نشده­اند. بهتر است محتوای خود را بررسی کنید، حتی مقالاتی که چندین سال پیش نوشته­اید. هر محتوای کم کیفیتی می­تواند باعث جریمه شدن شما شود، و مهم نیست چه زمانی در سایت شما قرار گرفته است. این روش دیگر اثربخشی نخواهد داشت.

عکس در بالای مقاله

شما باید همیشه یک عکس در مقاله قرار دهید، زیرا باعث افزایش ارزش سئو شده و توجه خواننده را به خود جلب می­کند. من همیشه یک عکس در شروع محتوا قرار می­دهم. به نظر من محتوای دارای عکس عملکرد بهتری داشته و اگر SEJ را نگاه کنید، خواهید فهمید که هر مقاله یک عکس در بالا دارد.

اگر شما به منبع خوبی برای عکس نیاز دارید، به ShutterStock یا سایر سایت­های پولی بروید. یکی دیگر از منابع عکس جالب PhotoPin است. همین طور شما می­توانید از برنامه Flickr نیز استفاده کنید.

برای بازدیدکنندگان بنویسید – نه گوگل

من این نکته را در مورد 6، افراط در کلمات کلیدی نیز بیان کردم. شما باید برای بازدیدکنندگان و مشتریان خود مطلب بنویسید. محتوای وب­سایت باید به بازدید کننده بگوید که چه محصولات و خدماتی را ارائه می­کند. اگر در نوشتن تنها بر موتورهای جستجو تمرکز داشته باشید، محتوای شما برای بازدیدکنندگان خسته کننده خواهد بود و آنها از سایت خارج خواهند شد.

اگر بازدیدکننده نتواند بوسیله محتوا با شرکت ارتباط برقرار کند، شما نمی­توانید آنها را به مشتری خود تبدیل کنید. علاوه بر بازدیدکنندگان، سایر وب­سایتها نیز به محتوای کم کیفیت لینک نمی­دهند. با تمرکز بر محتوای با کیفیت، شما می­توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل کرده و فرصت­های لینک زیادی بدست آورید.

لینک خارجی را در منابع اقتدار قرار دهید.

لینک دادن به وب­سایت با کیفیت مرتبط و مورد اعتماد، راهی عالی برای ایجاد سیگنال در موتور جستجو است که محتوای شما نیز کیفیت بالایی دارد. شما می­توانید به یکی از 10 وب­سایت اول در حیطه خودتان لینک دهید. این مسئله را در زمان نوشتن مقالات بلاگ نیز به خاطر داشته باشید.

اگر وب­سایت شما بلاگ نویسی مهمان دارد، پس باید لینکهای خارجی را بررسی کرده و مطمئن شوید که به وب­سایتهای با کیفیت و مرتبط اشاره می­کنند. من چندین وب­سایت را اخیرا بررسی کرده­ام که تنها به لینک دادن به سایتهای دیگر توجه داشته­اند. این وب­سایتها چند لینک داشتند که سایت مرجع دیگر فعالیت نداشته و بعضی از وب­سایتهای مرجع دیگر اسپم بودند، و بنابراین من سریعا این لینکها را حذف کردم.

لینک درونی بین محتوای بلاگ

لینک درونی بین مقالات بلاگ در اکثر سایتها انجام نمی­شود. این کار بسیار ساده است، اما فواید سئوی زیادی به همراه داشته و بازدیدکننده را متقاعد می­کند تا محتوای وب­سایت را کامل بررسی کند. اگر در حال حاضر چنین کاری را انجام نداده­اید، بهتر است همین الان دست به کار شوید.

لینک درونی به مقالات بلاگ، باعث نشان دادن قدرت و اقتدرا صفحات شما و همین طور محتوای جدید خواهد شد. محتوای مرتبط در وب­سایت را به هم لینک دهید تا بازدیدکننده تشویق شود در سایت باقی مانده و سایر محتوای شما را نیز مطالعه کنید. اگر متن انکور توضیح دهنده دارید، می­توانید در هر صفحه از آن استفاده کنید. این کار باعث کاهش آمار پرش شده و احتمال انجام عملکرد دلخواه توسط بازدیدکننده را افزایش می­دهد.

کلمات کلیدی طولانی را هدف بگیرید – بر روی حجم جستجو تمرکز نکنید.

من وب­سایتهای زیادی را مشاهده کرده­ام که کلمات کلیدی اشتباه را هدف گرفته­اند. نه تنها پول خود را با هدف گرفتن کلمات کلیدی که توانایی رتبه آوردن ندارند، هدر می­دهند، بلکه زمان آنها می­توانست صرف کسب سرنخ­های فروش و تجارتهای بهتر شود. مشاهده چنین چیزی ناراحت کننده است، اما بسیاری شرکتهای سئو به سادگی کلمات کلید با حجم بالا را هدف می­گیرند.

بعضی از وب­سایت شرکتهای قضایی که من بررسی کرده­ام، کلمات کلیدی عمومی مانند “وکیل” و “شرکت قضایی” را هدف گرفته بودند. آیا یک شرکت کوچک در اوستین تگزارس می­تواند در این کلمات عمومی رتبه بیاورد؟ نه، و حتی اگر رتبه اول را بیاورند، چند نفر در محدوده اوستین چنین چیزی را جستجو می­کنند؟ مطمئن تعداد کمی افراد.

حتما کلمه کلیدی را هدف بگیرید که برای شما ترافیک واجد شرایط به همراه دارد. این شرکت­ها با هدف گرفتن عباراتی مثل “وکیل صدمات شخصی اوستین” بهتر عمل می­کردند زیرا هم در این عبارت کلیدی رتبه آورده و هم ترافیک واجد شرایط را جذب می­کردند.

در شبکه­های اجتماعی حضور داشته و کاری کنید که به راحتی پیدا شوید

شبکه اجتماعی در تمام اینترنت وجود داشته و تقریبا هر کسی با آن در ارتباط است، مخصوصا فیس بوک و تویتر. من می­دانم که گوگل دوست دارد افراد باور کنند گوگل+ فعال و موفق است، اما آیا شما کسی خارج از صنعت سئو و بازاریابی را می-شناسید که از این شبکه اجتماعی استفاده کند؟

من، به مشتریانم توسعه می­کنم تا توجه بیشتری به دو شبکه موفق فیس­بوک و تویتر داشته باشند تا انرژی خود را صرف شبکه­های غیرفعال کنند. از تمام وب­سایتهایی که من بررسی کرده­ام، اکثر آنها پروفایلهای اجتماعی خود را تنظیم کرده­اند، اما از آنها استفاده نکرده و حتی به وب­سایت خود لینک نشده­اند. پروفایل فیس­بوک و تویتر شما باید متمایز بوده و طراحی شما طوری باشد که لینک این شبکه­ها مشخص باشند.

محتوای تازه منتشر کنید

شما باید وب­سایت خود را با محتوای تازه و به طور منظم، آپدیت کنید. اول، اینکه چنین کاری سیگنالی از اقتدار و کیفیت به موتورهای جستجو ارسال می­کند. دوما، بازدیدکنندگان وب­سایت موضوع جدید برای بررسی کردن دوباره سایت شما را دارند. اگر آنها بازدیدکننده دوباره به سایت آمده و محتوای یکسان را مشاهده کند، علاقه خود را از دست داده و وب­سایت دیگری را پیدا خواهند کرد که تازه است. همین طور، شما محتوای تازه را می­توانید در شبکه­های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید تا پیروان آنها را نیز فعال نگه دارید. اما شما باید مشخص کنید که زمان منظم انتشار محتوا –روزانه، هفتگی و ماهانه – در نیچ شما چقدر است.

از فیلمهای توضیح دهنده استفاده کنید

بعضی اوقات، به سختی می­توانید پیام را با متن انتقال دهید. یک فیلم توضیح دهنده می­تواند پیامی را به بازدیدکنندگان بیان کند که توجه آنها را جلب کرده و پیشنهادات شما راحتتر بیان شود. این فیلم می­تواند باعث ایجاد سر نخ فروش و یا حتی فروش شود. بسیاری از وب­سایتها از فیلم استفاده می­کنند و به راحتی می­توان بین فیلم با کیفیت و یک قالب سرسرانه تمایز ایجاد کرد. حتی اگر چند هزار دلار پول ندارید تا بتوانید فیلم حرفه­ای بسازید، می­توانید با یک دوربین موبایل یا دستی ساده نیز فیلمی با محتوای مناسب بسازید.

کیفیت مهم­تر از کمیت است – خدمات سئو 199 دلاری وجود ندارد.

من تعداد زیادی وب­سایت دیده­ام که پروفایل لینک آنها اسپم بوده است. جالب است که چه تعداد شرکت قضایی با میلیونها دلار درآمد حاضر شده بودند خدمات سئو با نصف قیمت را انتخاب کنند. متاسفم، ولی با صرف چند صد دلار در ماه نمی­توانید خدمات سئوی مناسبی را استخدام کنید. ممکن است چندین نفر چنین ادعایی را داشته باشند، اما خدمات و محتوای آنها کم کیفیت بوده و بدون پرداخت قیمت مناسب، نمی­توانید نتیجه مناسب را دریافت کنید. همین طور استفاده از خدمات ارزانتر می­تواند به معنای جریمه شدن و پرداخت هزینه بیشتر برای اصلاح جریمه نیز باشد.

از نظرات استفاده کرده و آنها را تشویق کنید.

در پایان هر مقاله بلاگ که منتشر می­کنید، یک سوال مطرح کرده تا افراد به آن جواب داده و بحث در بخش نظرات شروع شود. همیشه بخش نظرات را بررسی کرده و به سوالات و نظرات جواب دهید. نظرات می­توانند چندین هدف داشته باشند/ شما می­توانید تفکر خوانندگان در مورد محتوا را تشخیص دهید و در نتیجه می­توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه به تماس گرفتن از طریق تلفن ندارند، اما می­توانند پس از خواندن مطلب در بخش نظرات، اطلاعات بیشتر را درخواست کنند. پاسخ دادن به نظرات نیز باعث می­شود افراد برگشته تا پاسخ شما را مشاهده کنند و بنابراین ترافیک سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

از انتشار دوباره محتوای خودداری کنید.

وقتی در مورد محتوای تکراری در سئو صحبت می­کنیم، معمولا منظورمان سایتهای اسکرپر و اسپمی است که محتوا را دزدیده و در سایت خود قرار می­دهد. من طی سالها بررسی سایت با چنین چیزی مواجه نشدم، اما شرکتهای زیادی وجود داشتند که خودشان محتوای خود را دوباره منتشر کرده بودند. این کار از انتشار یک خبرنامه تکراری تا محتوا متفاوت بود. آنها نمی­دانستند که این کار اشتباه محسوب می­شود. پس بهتر است محتوای “تکراری” غیرعمدی را نیز بررسی کنید.

نقشه سایت را مشخص کنید – و به GWT و آنالیتیکز ارتباط دهید

بعضی اوقات، مسئله­ای ساده مثل نقشه سایت XML و ارتباط دادن آن به گوگل وب مستر تولز و آنالیتیکز فراموش می­شوند. نقشه سایت XML، قابلیت مشاهده شدن وب­سایت را افزایش داده و هیچ دلیلی برای عدم انجام این کار وجود ندارد. گوگل آنالیتیکز و وب مستر تولز اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار شما قرار داده که باید هر روز آنها را بررسی کنید. آنالیتیکز می­تواند به شما در درک فعالیت بازددیکنندگان در وب­سایتتان کمک کرده و وب مستر تلوز می­تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی هدف را انتخاب کرده و مشکلات آن را تشخیص دهید.

نویسنده : ابوالفضل دانش – سئوتک www.seotech.ir

تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2015

موضوع : articleآموزش سئوبازاریابی الکترونیکمقالات سئو

admin : ابوالفضل دانش ، مشاور ارشد بازاریابی دیجیتال

برگزارکننده بیش از 30 دوره عمومی و خصوصی در زمینه های بازاریابی و فروش دیجیتال / سخنران بیش از 10 کنفرانس و همایش دولتی و خصوصی , مشاور تجارت الکترونیک بیش از 40 شرکت تجاری و سازمان دولتی

تماس مستقیم : 284294-021

تخصص ها : SEO , SEM , SMM , PPC , Email marketing , Adverting

مطالب مرتبط

دیدگاه شما و دیگر کاربران