اهمیت ریسپانسیو بودن سایت در سئو
ریسپانسیو بودن یعنی اندازه سایت، با تغییر اندازه صفحه نمایش نیز تغییر کند. برای فهمیدن این که یک وب سایت ، ریسپانسیو هست یا نه ، می توانید صفحه مرورگرتان را کوچک کنید ، طول و عرض آن را کم و زیاد کنید یا از یک تبلت یا موبایل برای بازدید آن وب سایت استفاده کنید و تغییرات نحوه ی نمایش وب سایت را در هرکدام مشاهده کنید.
وب سایت هایی در جستجوها در اولویت قرار می گیرند که کاربر بتواند پس از ورود به آن ها، به سادگی و بدون نیاز به زوم کردن و یا چرخاندن موبایلش برای ایجاد فضای بیشتر، متن موجود در آن ها را بخواند.
بررسی سایت از نظر کاربر پسند بودن
بهینه سازی سایت برای موبایل از سال 2014 شروع شده است.
اگر مایل باشید تا سایت خود را از نظر منطبق بودن با استانداردهای mobile friendly بررسی کنید، از طریق لینک زیر آن را بررسی کنید:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
در واقع خود شما هستید که تعیین می کنید کاربر شما در سایت بماند و از سرویس های شما بهره بگیرد ،یا در لحظه اول سایت شما رو ترک کند. بسیاری از وب سایت های بعد از واکنش گرا شدن خیلی از بخش های سایت را حذف می کنند تا بتوانند سایت خود را دقیقا در قالب موبایل یا تبلت نمایش دهند اما همین موضوع باعث می شود که کاربر اطلاعاتی که نیاز دارد را پیدا نکرده و به جای آنکه واکنش گرا بودن وب سایت باعث بهتر شدن آن وب سایت شود،نه تنها کمکی به بهبود نکرده است بلکه باعث ایجاد مشکل برای کاربرانش شده است.
پس با توجه به موارد فوق می توان نتیجه گرفت نحوه ریسپانسیو کردن یک وب سایت نیز خیلی می تواند مهم باشد و نباید طراحی سایت ریسپانسیو توسط افراد غیر حرفه ای صورت پذیرد.
با متخصصین بخش طراحی سایت سئو تک تماس بگیرید،و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.
تاریخ انتشار : 20 نوامبر 2015
موضوع : آموزش سئو • اخبار سئو • بازاریابی الکترونیک • مقالات سئو