سئو داخلی وب سایت یا On Page SEO
سئوی on page یا سئوی داخلی سایت به مجموعه ای از پارامترهای تاثیرگذار بر سئو که گفته میشود که مستقیما توسط خود شما، کد نوشته شده، دیزاین وبسایت، کدهای HTML و… قابل کنترل است لذا سئوی on page یا سئوی داخلی سایت به فاکتور های داخلی سایت که بر روی مرتبهی کلی سایت شما تاثیر میگذارند اطلاق میشود.
سئو خارج از سایت یا Of Page SEO
سئوی off page یا اصطلاحا سئوی خارج از سایت به فاکتور های خارج از سایت که بر روی رنک وبسایت تاثیر دارند اطلاق میشود. فاکتورهایی که توسط شما و کد نوشته شدهی شما کنترل نمیشوند. به عنوان یک مثال از سئوی خارج از سایت میتوان به تعداد لینک های خارجی ارجاعی به وبسایت شما اشاره داشت.
سئوی ارگانیک
سئوی ارگانیک به تمامی فعالیت هایی که موجب بالا رفتن جایگاه طبیعی وبسایت شما در موتورهای جستجوی طبیعی میشوند اطلاق میشود. برای مثال میتوان به برخی تکنیک های عمومی مانند استفاده از کلمات کلیدی در سئو و تحلیل کلمات کلیدی، لینک ساختن، لینک دادن، بالابردن کیفیت لینک ها و نوشتن مطالب خوب برای خواننده های انسان اشاره داشت.
سئوی ویدئو یا به اختصار vSEO
همانطوری که از اسم این اصطلاح بر میآید، بر بهینه سازی مطالب ویدئو برای بالابردن ترافیک سایت دلالت دارد. هدف آن است که ویدئوی مورد نظر شما در موتورهای جستجوی ویدئو بخوبی و به صورت طبیعی پدید آیند تا ترافیک از طریق این موتورهای جستجو به وبسایت شما سرازیر شود و نه به وبسایت ارائه دهندهی سرویس ویدئو.
بهینه سازی فرانت پیج
این واژه که خلاصه شدهی آن میشود FPO، به فرایند بالابردن تعداد بیننده های سایت بصورت click-through اطلاق میشود. این فرایند به شناخت راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت در از طریق مشاهدهی تعداد مرتبهی بالا آمدن صفحه اصلی سایت و زمانهای باقی ماندن کاربر در سایت کمک میکند.
بهینه سازی جستجوی گراف GSO
یک دسته از فعالیت های سئو که بر روی بهینه سازی محتوای یک وبسایت به منظور رویت بهتر آن در قابلیت graph search از سایت فیسبوک تمرکز دارد. از آنجایی که گراف سرچ در فیسبوک در مرحلهی بتا قرار دارد و فیس بوک تاکنون هیچ سخنی از الگوریتم آن و فرمولهای مورد استفاده در آن به میان نیاورده است، GSO هم اینک به یک موضوع داغ در میان تجار و شرکت ها برای بدست آوردن یک موقعیت بهتر در نتایج جستجوها مبدل شده است.
روابط عمومی در سئو
یک ترکیب از سئو با روابط عمومی. با این کار میتوان با انتشار در مطبوعات و مجلات تجاری برای سئو و بالا بردن ترافیک سایت اقدامات درخور توجهی انجام داد. همچنین به آن روابط عمومی اینترنتی نیز میگویند.
ابوالفضل دانش / سئوتک / بهار 1395
تاریخ انتشار : 15 آوریل 2016
موضوع : آموزش سئو • بازاریابی الکترونیک • مقالات سئو • واژه شناسی سئو